פוליסת חיסכון זאת אפשרות השקעה נפלאה נוספת לאפשרויות הקיימות.
רוב הציבור רגיל להשקיע דרך הבנק, תיק מנוהל, קרנות נאמנות, תעודות סל או קנייה מכירה עצמאית של ניירות ערך ספציפים. לפעולות דרך הבנק יש עלויות קניה מכירה, דמי משמרת, ובנוסף למחזיקים קרנות או תעודות סל ישנם דמי נאמן ועלויות של הגופים המנהלים.
קיימת אפשרות נוספת, לחסוך דרך בתי ההשקעות, בחירת מסלול ההשקעות, בחירת רמת הסיכון, את הפעולות ואת בחירת ההשקעות, בית ההשקעות מבצע.

3 יתרונות עיקריים של פוליסת חיסכון:

שקיפות שקיפות שקיפות

שקיפות בדמי ניהול – למבצעים פעולות דרך הבנק אולי יודעים מה עלות של פעולה ספיציפית, אבל ממש אין מושג מהן העלויות בתקופה. בפוליסת חיסכון, אין עלות קניה/מכירה, אין דמי משמרת, אין דמי נאמן. עלות חד פעמית קבועה ידועה מראש.
שקיפות בתשואות – דרך אתר "ביטוח נט" של משרד האוצר, ניתן להשוות תשואות בין בתי השקעות שונים, לפי אותה רמת סיכון, אנחנו רוצים לדעת מה הכסף שלנו עשה, ומה עשו שאר הקופות. מקבלים דוחות מבית ההשקעות , גישה לאינטרנט לאזור האישי, מעקב שוטף אחר התשואות.
שקיפות ברמת הסיכון של התיק – ישנה בחירה בין מספר רב של מסלולי השקעה כך שמתאימים לעצנו את רמת הסיכון הרצויה לנו, ניתן גם לשלב בין מסלולים, ולעבור בין מסלולי השקעה ללא ארוע מס.

יתרונות נוספים

השקעה בנכסים לא סחירים כחלק מכלל התיק של בית ההשקעות, שהמשקיע הבודד לא יכול להגיע.
ניתן להפקיד סכום גדול חד פעמי, ולקבל הפקדה חודשית חזרה לחשבון.
אין ארוע מס במעבר בין מסלולים, אפקט ריבית דה ריבית.
הכסף נזיל תוך 3 ימים.
אפשרות הלוואה על בסיס הכסף המושקע.
אפשרות הפקדת סכום גדול וקבלת "הכנסה חודשית" מסכום זה.

מה ההבדל בין פוליסת חיסכון לגמל להשקעה?

בסוף 2016 התבשרנו במוצר חדש, ממש דומה, קופת גמל להשקעה.
חיסכון נזיל עם אותן היתרונות של פוליסת חיסכון. בנוסף הטבת מס, כך שאם נחליט להשתמש בכסף כקצבה מגיל 60, לא נשלם מס רווחי הון, זאת אפשרות שנרצה לנצל קודם.
בגמל להשקעה ישנה הגבלת הפקדה של 70 אלף שח לשנה לאדם. לסכומים גדולים יותר מעבר ל 70 אלף,
פוליסת חיסכון היא אפשרות נהדרת, עם יתרונות רבים על החלופות.