נדלן מניב, זהו נכס הנותן לנו תשואה שוטפת מההשקעה שלנו בנכס. דוגמא נפוצה זה קניית דירה להשקעה ולהנות משכירות חודשית בגין השקעה זאת. אך זאת רק דרך אחת מיני רבות לקבל תשואה על נכס. המונח נדלן מניב מתייחס לרוב מהכנסות של נכסים אשר למשקיע הבודד אין נגיעה, כמו שכירות בניני משרדים, השכרת חנויות בקניונים, השכרת חניונים.

בארה"ב צורת השקעה זאת פופולרית ונפוצה הרבה יותר מאשר בישראל, ישנם קומפלקסים של בתי דירות הנבנים להשכרה, בתי מלון, בתי אבות, בתי מגורים לגיל הזהב אשר נבנים ומושכרים לחברה מנהלת, בתי כלא אשר נהנים משכירות ממשלת ארה"ב, מעונות לסטודנטים, מרכזים סיעודיים, בתי חולים. התשואה היא גבוהה יותר מהשכרת בתי דירות למגורים, וגם בתוך הקטגוריות של נדלן מניב יש הבדל בתשואה וקבלת שכירות בין האפשרויות השונות.

השקעה בנדלן מניב באה בצורת קרנות נדלן, השקעה בסכום המתאים למשקיע דרך שוק ההון, כך שאין צורך לרכוש את כל הנכס במחירו המלא, (למי יש 250 מילון שח פנויים?), ואין צורך להבין בתחום יותר מידי ולנתח דוחות, וכמובן להנות פיזור נכסים של החברה המנהלת בין אפשרויות נדלן מניב שונות בארץ ובעולם. בארה"ב לבדה יש כ 170 קרנות השקעה בנדלן מניב הנקראות ריט שהן חברות ציבוריות, שניתן להשקיע בהן, וישנם תעודות סל של מדדי קרנות ריט, העוקבות אחר עשרות ומאות קרנות נדלן שכאלה. יש אפשרות לקנות תעודות סל בארץ העוקבות אחר מדדים בחול, או ישירות תעודות סל בחול.

בישראל התחום התפתח רבות בשנים האחרונות, דוגמאות לנדלן מניב בישראל: כביש 6 כביש אגרה, אשר נבנה מהשקעות פרטיות ונהנה תגמולים, עיר הבד"ים אשר נבנה בדרום בשילוב של השקעות פרטיות.
קרן ריט1 זאת קרן השקעות הראשונה בארץ בתחום נדלן מניב, הקרן מחויבת כחלק ממדיניות ההשקעה לחלק 90 אחוז מרווחיה למשקיעים כדיבידנד, מחויבת לשמור על מקסימום 60 אחוז רמת מינוף משויי נכסיה. קרן נוספת בארץ בנדלן מניב זאת סלע קפיטל.

כמה דוגמאות לחברות עם נכסים מניבים : חברת נכסים ובנין שבבעלותה פארק מת"ם בחיפה, פארק הייטק בהרצליה, בניני משרדים, מרכזי קניות. הכשרת הישוב בבעלות עופר נמרודי, ביג שבבעלותה 50 נכסים מניבים בארץ ובעולם. סאמיט אשר לה כ 120 נכסים מניבים בארץ ובגרמניה, אלרוב נדלן, אשטרום נכסים.