כל משקיע, בכל רמת סיכון, צריך להבין את משמעות חלוקת הסיכונים (גם אם כל ההשקעה כרגע נמצאת בעו"ש ללא ריבית ישנו סיכון של אבדן המדד).
משמעות גדולה לנתונים סוביקטיבים אישיים של המשקיע, שנאת/אהבת סיכון, האם נכווה בעבר, האם לכסף כבר יש מטרה מוגדרת, טווח מימוש, גיל, מצב משפחתי, מצב בריאות, שאיפות אישיות, נזילות הכסף.

לחלוקת סיכונים נכונה בתיק ההשקעות יש כמה פרמטרים:

פיזור גאוגרפי

בין מדינות בעולם, הטיה ידועה בקבלת ההחלטות של משקיעים נקראת "home bias", אשר גורמת למשקיעים להשקיע בנכסים פיננסים מקומים למרות יתרונות ברורים של השקעות חוץ. כך משקיע באנגליה, ישקיע באנגליה ומשקיע בישראל ישקיע בת"א 25, למרות אולי יתרונות בהשקעות חוץ.
המטרה, פיזור של סיכון פוליטי או מצב מדיני בטחוני, מטבעות פחות מושפעות ממצב הבורסה, ישנן חברות בינלאומיות עם צבר הזמנות וחלוקת דיבידנדים, תשואה גבוהה של אגח חוץ עם שיעבוד. ישנן בארץ מכשירים פיננסים זמינים לכל דורש לפיזור גאוגרפי, קרנות נאמנות, קופות גמל, תעודות סל מקומיות או אמריקאיות, קרנות סל, ועדיין ההטיה הזאת קיימת בצורה מובהקת, בכל העולם.

פיזור ענפי

המשפט הידוע "לא שמים את כל הביצים בסל אחד"
פיזור בין ענפי תעשיה שונים, וגם בתוך התעשייה עצמה. לדוגמה חולשה בתחום המזון לא קשורה לחברות בתחום הבטחוני. חלוקה בין ענפים שונים כגון, פיננסים ובנקאות, נדלן, תעשיה, מזון, טכנולוגיה, חומרים – פלדה ברזל אלומיניום, אנרגיה -נפט וגז, תחבורה, תעשיות בטחוניות.

אלוקצייה

חלוקת ההשקעה חכמה של תיק ההשקעות הקיים בין המכשירים הקיימים. כאשר משקיע מבקש חלוקה של 80/20, 80 אגח 20 מניות בתיק ההשקעות, ניתן לבצע חלוקת סיכונים זאת בכל מכשיר ומכשיר, בקופת הגמל , ההשתלמות , בקרן נאמנות, וניהול תיקים. בגלל הבדלים מיסויים והטבת מס, עדיף להסתכל על חלוקת כל התיק, כך שבמסלול עם הטבת מס כמו קופת גמל וקרנות השתלמות יהיה המסלול המנייתי, ומסלול פחות מנייתי בהשקעות הפרטיות, כך שבסופו של עניין, כל התיק בכללותו יהיה ברמת סיכון הרצויה, אך רווחים עתידיים יהנו מהטבת המס.

חלוקת סיכונים באג"ח

אג"ח משמעותו אגרת חוב, כביכול הכסף מובטח.
יש משמעות האם האג"ח של ממשלת ישראל או אג"ח של חברת נדלן ללא קופת מזומנים, וללא שיעבודים לסדרת האג"ח. בארץ יש חברות דירוג לאגחים, לעיתים רבות הדירוג משתנה באיחור לאחר שהשוק כבר זיהה ותימחר את הסיכון. גם בקטגוריה הנחשבת יחסית בטוחה של אגח ממשלתי, יש משמעות לזמן הפירעון (מח"מ), עם/בלי הצמדה, הריבית במשק וריבית עתידית, ויש לבחון סיכון מול תשואה.
תוך התעשייה עצמה. לדוגמה חולשה בתחום המזון לא קשורה לחברות בתחום הבטחוני. חלוקה בין ענפים שונים כגון, פיננסים ובנקאות, נדלן, תעשיה, מזון, טכנולוגיה, חומרים – פלדה ברזל אלומיניום, אנרגיה -נפט וגז, תחבורה, תעשיות בטחוניות.

פיזור בין גופים מנהלים

כדי להימנע מקונספציה שגויה של גוף מנהל כמו הערכת ריבית, או קו מחשבה על אופי ההשקעה, לבעלי ממון לא צריכה להיות בעיה לפזר בין מנהלים שונים.
חלוקת הסיכונים תמנע הפסדים ותשמור על ערך תיק ההשקעות בגין משבר בטחוני מקומי, או חולשה בענף ספציפי, ותמנע תנודתיות אשר פחות רצויה למשקיע הסולידי.