להגיע לסופר עם רשימה מסודרת – להסתובב בין המדפים ולקנות מה שנראה שצריך או כדאי או במחיר טוב, במקרה הטוב יסתיים בכמה שקלים ובמקרה הגרוע ובמצטבר, מאות שקל בחודש. יש להכין רשימה מסודרת בבית, לתלות על המקרר, במקרה הצורך, להוסיף לרשימה פריטים. להסתמך על הרשימה גם עם סוטים ממנה במעט, יחסוך פיתויים לא רצויים.

לא להתפתות למבצעים

מטרת המבצעים היא לא לעשות לכם טוב, אלא לגרום לכם לקנות. גם אם נראה לכם שחסכתם כמה שקלים ליחידה, מבצעים יגרמו להגדלה מיידית של ההוצאות, לרוב שלא לצורך. לא, אין מה לעשות עם עשרה בקבוקי שמן, וארבע צינצנות דבש. הקניות צריכות להספיק עד הקניה הבאה אם זה שבועי, דו שבועי או חודשי. נכון, יש קניות גדולות ויש קניות שוטפות, אבל אין צורך לקנות לחצי שנה קדימה.

ניהול הוצאות משותף של בני הזוג

אנחנו רוצים לחזור למסלול תקין, ולא לקנות מבלי שבן הזוג יידע. הוא יכול לעצור אותך עם קניה מיותרת של עוד זוג נעליים, והיא יכולה לעצור אותך מרכישה של טלויזיה באלפי שקלים גם אם יש ליגת האלופות. התיעצות של בני הזוג מחזירה את הפנטזיה למציאות, ולהגשימה בעת הצורך לפי היכולת.

בדיקת מיחזור המשכנתא

הוזלת ריביות כמובן שתוזיל את ההחזר החודשי, אבל אולי אפילו חשוב מכך, זה תיכנון נכון של המסלולים וההחזר החודשי לפי יכולת החזר של משק הבית. לדוגמא, אם יתרת המשכנתא היא לשמונה שנים, לבדוק את האפשרות לפריסה של שנים עשר שנים. פריסת החוב ליותר שנים, תקטין את ההחזר החודשי. מיחזור שכזה לעוד כמה שנים, יכול לשנות משמעותית את התזרים החודשי של משק הבית.

דמי ניהול במוצרים פנסיוניים

דמי הניהול נוגסים משמעותית בכסף שלנו. בדיקת דמי הניהול והתאמת המסלולים והתנהלות נכונה של המוצרים הפנסיונים, יכולים להשפיע על מאות שקלים בחודש בקצבה החודשית ביציאה לגימלאות.

בדיקת ביטוחי המשפחה

רוב מוחלט של הציבור, משלם לביטוחים, לא בטוח כמה, ובטוח לא יודע מהו הכיסוי. בדיקה של בעל מקצוע של הביטוחים, אחת לכמה שנים תמנע כפל ביטוחים, ותגרום להתאמת הביטוחים לפי צורך אמיתי. לדוגמה, ביטוח חיים מתייקר משמעותית עם השנים, כאשר הילדים גדלים, וצברנו חסכונות, צריך לבדוק מהו הצורך האמיתי בביטוח, ולהתאים את הביטוח. חברות ביטוח נותנות הנחות יפות לשנים הראשונות בהצטרפות לביטוח, כדאי לבדוק חידוש הנחות. בדיקה כוללת של הביטוחים והצורך בהם יכולה להוזיל משמעותית את ההוצאות.

חסכונות ייעודיים

עם תיכנון מוקדם של חופשה, לימודים, ארוע משפחתי, נגיע מוכנים יותר פיננסית לאותו ארוע, כך שלא נצטרך לעמוד מול הוצאה חד פעמית גדולה במיוחד, שתכביד עלינו כלכלית ואולי תגרום לנו לקחת הלוואות מיותרות. ככל שנשכיל לחסוך מוקדם יותר, נגיע למטרה בצורה טובה יותר. לדוגמה, השכלה גבוהה לילדים, זאת מטרה ראויה לחסוך אליה, שעם תיכנון מוקדם נגיע מוכנים ללא הוצאות גדולות מעמיסות.

צימצום מספר כרטיסי האשראי

המעקב אחר מספר כרטיסים, מקשה את המעקב אחר ההוצאות. כרטיס אשראי אחד ויחיד לכל אחד מבני הזוג, הוא די והותר. נכון שלכל כרטיס יש מסגרת, אבל אם הגענו למסגרת הכרטיס, והכרטיס "לא עובר", כנראה שיש סיבה.

חדר כושר

בתקופות קשות אפשר לוותר על המנוי לחדר הכושר, זהו חיסכון של מאות שקלים בחודש, יש חלופות, יש את חוף הים, ומתקני כושר שפזורים בפארקים וגינות ציבוריות. לפחות עד שמתיישרים.

בילויים מחוץ לבית

משפחה עם מספר נפשות יכולה להגיע בקלות למאות שקלים בכל יציאה מבית, אם זה בערב, או בשבת. הכנת סנדביצ'ים בבית, ויציאה עם צידנית שתיה ופירות, תחסוך מאות שקלים למשפחה, ואפילו יהיה בריא יותר וטעים יותר. כך גם יציאה לסרט, מותר היום להגיע לבית הקולנוע, עם שתיה וחטיפים מהבית, ולא חייבים להיות לקוחות שבויים של המקום.

סיכום

תיכנון התקציב, סדר ושליטה בהוצאות, להוזיל איפה שניתן דוגמת ביטוחים ומשכנתא, צימצום כרטיסי האשראי, יעזרו לייעל את תזרים ההוצאות במאות ואף אלפים בחודש, ויחזירו אותנו למסלול בצורה יעילה ובטוחה.